Консультація доктора будь-якої спеціальності – захід, від якості якого залежить результат лікування. Готуватися до зустрічі з фахівцем треба не тільки тоді, коли зробили виклик лікаря додому, але й до прийому в клініці.
Крім професіоналізму лікаря, важливу роль відіграє емоційний контакт між ним та пацієнтом, оскільки це визначає ступінь довіри людини до медика, адже тільки довірчі взаємини дозволять Вам щиро поділитися зі спеціалістом своїми проблемами, та переконають Вас «прийняти» призначене обстеження та лікування.
Продуктивність прийому фахівця залежить від того, наскільки налагоджений контакт лікаря та пацієнта вже з перших хвилин спілкування. Тому пацієнту непогано б підготуватися до консультації з доктором! Що це означає?
Для початку потрібно визначитися, який симптом або симптоми Вас найбільше турбують зараз. Від цього залежить спеціальність медика, до якого Ви звернетеся. Коли вибір фахівця зроблено, необхідно згадати на які захворювання в даній області Ви хворіли раніше, як лікувалися (наприклад, уточнити назви препаратів, які Ви приймаєте), чи є спадкові особливості, які є хронічні захворювання, на які ліки у Вас були алергічні реакції. Можливо, ця інформація не знадобиться, а може бути дуже цінною для встановлення правильного діагнозу!
І вже зовсім добре, якщо Ви візьмете з собою всю медичну документацію про стан свого здоров’я та перенесені раніше захворювання. Це часто дозволяє уникнути непотрібних дообстежень і зайвих витрат грошей!
Види консультування
Заведено розрізняти первинні та повторні консультації фахівців. Чим вони відрізняються і навіщо вони потрібні?
Первинна консультація
Це перша зустріч лікаря з пацієнтом з цього захворювання (чи новому випадку загострення). Завдання максимум для первинної консультації визначитися з діагнозом та призначити лікування. Однак таке можливо далеко не завжди! За банальної застуди швидше за все так і буде.
При більш серйозних проблемах завданням первинної консультації стає максимально докладна бесіда пацієнта і лікаря, загальний огляд, збір інформації, що цікавить доктора, і визначення напряму діагностичного пошуку. За підсумками первинної консультації доктор зазвичай призначає необхідне дообстеження (аналізи, УЗД, рентген та інші), а також, за необхідності, консультації інших фахівців. Результати даного діагностичного пошуку дозволять надалі фахівцю підтвердити або спростувати свої початкові припущення та грамотно сформулювати діагноз, а отже, і призначити правильне лікування. А іноді, результати дообстеження виявляють, що і лікувати Вас має зовсім інший фахівець (наприклад, пацієнт звернувся з болями в попереку до невропатолога, а причиною їх виявилося запалення нирок).
Повторні консультації виконують кілька функцій.
В одних випадках вони необхідні, щоб остаточно визначитися з діагнозом після проведених дообстежень і призначити лікування.
В інших випадках, коли дообстеження дають суперечливі результати, лікар ще пильніше оглядає пацієнта, проводить поглиблене вивчення симптомів, даних про спадкові захворювання, хвороби родичів, оцінює картину супутніх захворювань. У такій ситуації навіть незначні симптоми допоможуть вибрати правильне лікування.
На основі матеріалів сайту medpom.com.ua